راهنمای خرید آغوشی نوزاد - بهترین آغوشی موجود در بازار

آغوشی چیست و برای خرید آن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کاربرد آغوشی نوزاد این است که والدین مادامی که کودک را در آغوش دارند به کار های روزمره خود نیز برسند. یکی از محبوب ترین برند های آغوشی، برند چیکو است. در صورت خرید آغوشی در نظر داشته باشید که قیمت ارزان آغوشی نشان از اصل نبودن برند آن است و می‌تواند به کتف و کمر شما و نوزادتان آسیب برساند.

از آنجایی که نوزاد پس از تولد، از فضای ایمن رحم خارج شده و اکنون در دنیایی ناشناخته قرار دارد، استفاده از آغوشی در ماه های اول زندگی کودکتان به او کمک می‌کند تا با احساس ضربان قلب و تنفس مادر، با آرامش به پردازش دنیای بیرون بپردازد و راحت تر با دنیای جدید ارتباط برقرار کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین آغوشی های موجود در بازار آشنا شوید.

آغوشی نوزاد چیست؟

آغوشی نوزاد کیسه ای است که با محکم نگه داشتن نوزادتان در آغوشتان، بغل کردن نوزادتان را برای شما راحت تر می‌کند و به دلیل آزاد بودن دستتان می‌توانید راحت به کار های روزانه خود برسید. متخصصان اعلام کرده اند که استفاده کردن از آغوشی باعث ایجاد حس امنیت و آرامش در نوزادان شده و همچنین احتمال ابتلای مادر به افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد.

انواع آغوشی نوزاد

·       آغوشی از جلو: این آغوشی دارای دو بند است که روی شانه قرار می‌گیرد( مثل گذاشتن کوله از جلو). در این مدل آغوشی، نوزاد کاملا به سینه مادر می‌چسبد و می‌توانید هم به جلو و هم به پشت ببندید. عیب این نوع آغوشی این است که شیردهی به نوزاد را دشوار کرده است.

·       آغوشی یک طرفه با بند پارچه ای: این مدل آغوشی روی یکی از شانه ها قرار می‌گیرد و می‌تواند کمربند هم داشته باشد. این نوع آغوشی شیردهی را آسان کرده ولی به دلیل یک طرفه بودن، با افزایش وزن نوزاد به شانه پدر یا مادر فشار وارد می‌کند.

·       آغوشی قنداقی: این مدل آغوشی از محبوب ترین و راحت ترین مدل هاست و ارزان قیمت محسوب می‌شود. این مدل آغوشی در واقع یک تکه پارچه طویل است که شبیه به حالت قنداق کردن دور نوزاد پیچیده شده و سپس اضافه آن دور کمر و شانه والدین بسته می‌شود. آغوشی قنداقی شبیه به آغوشی یک طرفه است و شانه فرد در آغوش گیرنده را اذیت می‌کند.

·       آغوشی کوله پشتی: کودکان با سن بین 4 ماه تا 3 سال به دلیل توانایی در حرکت دادن سر و گردن می‌توانند از این آغوشی استفاده کنند. این نوع آغوشی نسبت به مدل های دیگر استحکام بالاتری دارد.

·       آغوشی چند حالته: از این مدل آغوشی می‌توان به مدت طولانی تری استفاده کرد، زیرا حالت های متفاوت آن برای سن های مختلف نوزاد مناسب است. حالت رو به جلوی آن که کودک کامل در آغوش مادر قرار می‌گیرد و صدای قلب مادر را می‌شنود، تا 4 ماهگی کودک مناسب است. این حالت هم از استخوان بندی نوزاد حمایت می‌کند و هم احساس آرامش و امنیت را به کودک می‌بخشد. حالت رو به محیط این آغوشی، مناسب کودک 4 تا 9 ماهه است تا راحت تر بتواند به بررسی محیط بپردازد. آخرین حالت آخر این آغوشی، حالت خوابیده است که خوابیدن و یا شیر دادن به نوزاد را تسهیل می‌کند.

مقاله پیشنهادی در این بخش : باید ها و نباید های بغل کردن نوزاد

 انواع آغوشی نوزاد

هنگام خرید آغوشی برای نوزاد، توجه به چه نکاتی الزامی است؟

o      انعطاف پذیری: هنگام خرید به این توجه داشته باشید که تا چند ماهگی کودک خود می‌خواهید از آغوشی استفاده کنید. در بازار آغوشی هایی موجود است که با بزرگ تر شدن نوزاد نیز قابل استفاده هستند.

o      استحکام: هنگام خرید حتما به قدرت و دوام بند، گیره و کمربند دقت کنید تا بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

o      راحتی برای حامل (والدین): هنگام خرید آغوشی به دو نکته توجه ویژه داشته باشید؛ اول این که بند آن پهن باشد تا به گردن و شانه های شما فشار وارد نکند.دوم این که قابلیت تنظیم سایز داشته باشد تا هم شما و هم همسرتان به راحتی از آن استفاده کنید.

o      راحتی کودک: آغوشی باید دارای زیر سری یا هر گونه تکه اضافی باشد تا اگر نوزاد به خواب رفت، از سر و گردن نوزاد مراقبت کند و حمایت لازم را داشته باشد. نشیمن آغوشی باید نرم و راحت باشد تا نوزاد اذیت نشود و احساس راحتی داشته باشد. همچنین در آغوشی های جلویی در نظر داشته باشید که اندازه سوراخ های محل قرارگیری پا مناسب باشد تا پای کودک به راحتی در ان جا شود و فشاری را متحمل نشود.

o      استفاده آسان: هنگام خرید آغوشی در نظر داشته باشید که ممکن است روز هایی را تنها باشید، پس آغوشی ای که خریداری می‌کنید باید به گونه ای راحت باشد که بتوانید به تنهایی آن را بپوشید و همچنین قرار دادن کودک در آن و بیرون آوردن کودک از آن برایتان راحت و سریع انجام شود و شما کنترل مناسبی روی کودک داشته باشید.

o      تمیز کردن آن راحت باشد: به این دلیل که کودکان در سن های پایین کثیف کاری بیشتری دارند(شیر بالا آوردن یا ریختن آب دهان)، انتخاب آغوشی هایی که قابلیت شستشو در لباسشویی را داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است.

 توصیه میکنیم که بلاگ راهنمای جامع خرید قنداق نوزاد را از دست ندهید.

هنگام خرید آغوشی برای نوزاد، توجه به چه نکاتی الزامی است؟

از چند ماهگی استفاده از آغوشی مجاز است؟

از زمان تولد نوزاد می‌توانید از آغوشی استفاده کنید. البته باید چند نکته را در نظر داشته باشید. نوزادان کوچکتر از 4 ماه (که نمی‌توانند عضله های سر خود را نگه دارند و استخوان بندی نرمی دارند) را باید به طرف خودتان در آغوشی قرار دهید. برخی از آغوشی ها تا 18 کیلوگرم وزن را می‌توانند تحمل کنند، به شرطی که کتف و شانه شما نیز تحمل این وزن را داشته باشد. تا دو سالگی که کودک می‌تواند کاملا راه برود می‌توانید از آغوشی استفاده کنید.

مزایای آغوشی

1.    نزدیکی نوزاد به مادر، به او حس امنیت و آرامش می‌دهد.

2.    رسیدگی به کار های روزمره را در حالی که کودک در آغوشتان است، برای شما آسان می‌کند.

3.    در مکان هایی که شلوغ هستند و امکان استفاده از کالسکه نیست، آغوشی انتخاب بهتری است.

4.    به دلیل این که حمل کودک در آغوشی صحیح تر است، به ستون فقرات نوزاد آسیب وارد نمی‌شود.

5.    در مدل آغوشی از جلو، کودک دید خوبی از منظره و محیط دارد. این ویژگی جدا از جنبه سرگرمی و جالب بودنی که برای نوزاد دارد، به درک و یادگیری کودک از محیط پیرامون کمک شایانی می‌کند.

 یکی از مهمترین مواردی که در سیسمونی هر نوزادی احتیاج است، حوله نوزادی می‌باشد. به همین دلیل بهتر است تا بلاگ راهنمای خرید حوله نوزاد را از دست ندهید.

مزایای آغوشی

نکات ایمنی ای که لازم است حین استفاده از آغوشی نوزاد رعایت کنید

·       استفاده از آغوشی برای نوزادانی که نارس هستند و زودتر به دنیا آمده اند مناسب نیست.

·       هنگامی که کودک سرماخوردگی یا مشکل تنفسی دارد، برای استفاده از آغوشی از پزشک متخصص کودکان مشاوره بگیرید.

·       هنگام استفاده از آغوشی های رو به جلو به طور مرتب وضعیت تنفسی کودک را چک کنید تا مشکل تنفسی ای برای کودک پیش نیاید.

·       وزن آغوشی و فرم آن باید استاندارد باشد تا با بالا رفتن وزن کودک، فشار و آسیبی به شانه و ستون فقرات شما نیاید.

 برای مشاهده انواع طرح ها و مدل های مختلف آغوشی نوزاد الا به صفحه آغوشی نوزاد در این وب سایت مراجعه کنید.

سخن پایانی

متخصصان اعلام کرده اند که بدن کودک در ماه های اول پس از تولد، باید به حالت قائم قرار بگیرد تا ستون فقرات او به درستی فرم بگیرد. در صورتی که از آغوشی استفاده کنید، ستون فقرات نوزاد در درست ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از آسیب دیدن ستون فقرات خودو نوزاد خود هنگام خرید آغوشی دقت لازم را به خرج دهید تا آغوشی نوزاد اصل را خریداری کنید. آغوشی نوزاد اصل باعث می‌شود هم خودتان و هم نوزادتان، از سپری کردن اوقات کنار هم لذت ببرید. نکته مهم پایانی نیز این است که حتما پس از خریداری آغوشی مناسب و اصل، شیوه درست استفاده کردن از آن را یاد بگیرید.

 

مطلب های تصادفی